METODINĖ DIENA „KURIAME TVARIĄ ATEITĮ. ĮSIDĖK IDĖJĄ Į KUPRINĘ“ SKIRTA KAUNO R. IKIMOKYKLINIŲ UGDYMO ĮSTAIGŲ MOKYTOJAMS
Spalio 24 dieną mūsų darželyje vyko metodinė diena, subūrusi mokytojus, švietimo pagalbos specialistus ir bendruomenės narius į bendrą diskusiją bei kūrybines veiklas tema „Kuriame tvarią ateitį. Įsidėk idėją į kuprinę“. Renginio tikslas – skatinti tvarumo ugdymą ankstyvajame amžiuje, dalintis gerąja patirtimi ir ieškoti būdų, kaip kasdienėje ugdymo praktikoje stiprinti vaikų ekologinį sąmoningumą.
Metodinė diena prasidėjo darželio direktorės Vilmos Vitkauskienės sveikinimo žodžiu ir pranešimu „Garliavos lopšelio-darželio „Uosiukas“ kelias į tvarumą“. Direktorė supažindino svečius su darželio veikla, nuosekliai ir atsakingai žengiančia tvarumo keliu, puoselėjančia vaikų bei bendruomenės aplinkosauginį sąmoningumą. Darželyje kryptingai diegiami ekologiniai sprendimai, siekiant ugdyti tvarų gyvenimo būdą nuo pat mažumės: rūšiuojamos atliekos, tausojami gamtos ištekliai, vykdomos inovatyvios STEAM veiklos, leidžiančios vaikams pažinti gamtos pasaulį per patirtį, tyrinėjimą ir kūrybą. Tokiu būdu ugdoma aplinkai draugiška, atsakinga ir sąmoninga jaunoji karta.
2024 m. darželis aktyviai įsitraukė į Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros organizuojamas „Tvari mokykla 2030“ veiklas ir pagal parengtą „Tvarių mokyklų įsivertinimo vadovą“ įsivertino savo tvarumo lygį. Ugdymo įstaiga įvertinta dviem Tvarumo bruknėmis. Bendradarbiaujant su tėvais ir vietos bendruomene, darželis tampa pavyzdžiu, kaip mažais, bet nuosekliais žingsneliais galima prisidėti prie tvarios ateities kūrimo.
Metodinėje dienoje dalyvavo ir savo gerąja darbo patirtimi dalijosi atstovai iš Kauno r. Garliavos lopšelių-darželių „Uosiukas“, „Obelėlė“, „Eglutė“, Garliavos Jonučių darželio, Neveronių lopšelio-darželio, Noreikiškių lopšelio-darželio „Smalsutis“, Ilgakiemio mokyklos-darželio, Raudondvario lopšelio-darželio „Vyturėlis“. Pranešimus skaitė ir patirtimi dalijosi: IU mokytoja Asta Sladkevičienė – „Tvari ateitis prasideda nuo mažos idėjos“, PU mokytoja Jelena Verbylienė – „Kuriam tvarią ateitį“, IU mokytoja Kristina Drumstė – „Kartu už tvarią ateitį“, IU mokytoja Lina Žiemelė – „Tvarumo ugdymas per kūrybines veiklas“.
Mokytojų pranešimuose atsiskleidė įvairūs būdai, kaip ugdyti vaikų ekologinį sąmoningumą, nuo antrinių žaliavų panaudojimo meninėse veiklose iki gamtos tyrinėjimo darželio kieme. Refleksijos metu dalyviai aptarė išgirstas idėjas ir pasidalijo įžvalgomis, ką kiekvienas galėtų nuveikti, kad ugdymo įstaiga taptų dar draugiškesnė aplinkai. Visi sutarė, kad tvari ateitis prasideda nuo mūsų pačių, nuo mažų, bet prasmingų žingsnių, kuriuos kasdien žengiame kartu su vaikais.
Darželio logopedės Ingrida Černiuvienė ir Kamilė Marcinkevičiūtė pristatė išskirtinę parodą „Čiurlionio įkvėpti“, sukurtą iš panaudotų meno albumų, senų knygų ir antrinių žaliavų. Kūrybos procesas skatino vaikus ir mokytojus ne tik pažinti M. K. Čiurlionio kūrybą, bet ir suvokti, kad tvarumas gali būti įkvėptas meno, kai nebereikalingas daiktas tampa grožio ir idėjos nešėju. Taip senos, galbūt jau pamirštos knygos vėl įgijo naują gyvenimą, tapo prasmingos ir įkvepiančios.
Po pranešimų svečių laukė kūrybinė-praktinė veikla „Tvarus maišelis“, kurios metu dalyviai, padedami vaikų tarybos narių, nebereikalingus marškinius pavertė praktiškais daugkartinio naudojimo maišeliais. Tvarią idėją padėjo įgyvendinti „Ančiukų“ grupės ugdytinio Ado mama Irma Smirnovienė ir „Skruzdėliukų“ grupės ugdytinio Marto mama Dalia Srogienė.
Ši veikla skatino atsakingą vartojimą, kūrybiškumą ir aplinkos tausojimą, juk net paprastas daiktas, atgimęs naujam gyvenimui, gali tapti gražiu tvarumo simboliu. Dalyviai džiaugėsi, kad siūdami maišelius ne tik mažina atliekų kiekį, bet ir rodo vaikams puikų pavyzdį, kaip rūpintis gamta kasdienybėje.
Metodinės dienos pabaigoje dalyviai aptarė išgirstas mintis ir nutarė tęsti pradėtus darbus – kurti aplinką, kurioje vaikai ne tik mokosi apie tvarumą, bet ir patys tampa pokyčių kūrėjais.
Ikimokyklio ugdymo mokytoja Giedrė Markauskienė






















