PROJEKTAS „PASEK MAN PASAKĄ, SENELI“
Spalio 20–24 dienomis mūsų darželyje vyko kūrybinis ir šilto bendravimo kupinas projektas „Pasek man pasaką, seneli“. Jo metu vaikai, pedagogai ir seneliai leidosi į pasakų pasaulį, kuriame susipynė tradicijos, kūrybiškumas ir šiuolaikinės technologijos.
Šiandien vaikus nuo mažens supa informacinės technologijos, todėl itin svarbu mokyti jas naudoti prasmingai ir kūrybiškai. Pasakos tapo puikiu būdu tai padaryti – jos lavino vaikų kalbinius, emocinius ir kūrybinius gebėjimus bei suteikė galimybę pasinerti į tautosakos lobyną.
Kaip vyko veiklos
Kiekvieną dieną ryto rato metu vaikai klausėsi senelių sekamų pasakų – kai kurios buvo įrašytos garso ar vaizdo formatu, o kitos sekamos nuotoliniu būdu, naudojantis tokiomis platformomis kaip „Zoom“, „Teams“ ar „Messenger“.
Išklausę pasaką, vaikai aptarė jos turinį, veikėjus, siužetą ir perteikiamas vertybes. Įkvėpti girdėtų istorijų, jie kūrė piešinius, statė pasakų veikėjų aplinkas, inscenizavo pasakojimus ir kūrė personažus. Šios veiklos skatino vaikų kūrybiškumą, saviraišką ir gebėjimą bendradarbiauti.
Savaitės pabaigoje mažieji pristatė savo kūrybinius darbus grupėse. Aptarimų metu netrūko džiaugsmo, pasididžiavimo ir nuoširdžių emocijų – pasakos suartino ne tik vaikus, bet ir jų šeimas.
Ką patyrė ir išmoko vaikai
Projektas „Pasek man pasaką, seneli“ suteikė daug vertingų patirčių:
- Vaikai tobulino kalbinius gebėjimus, plėtė žodyną ir lavino rišlią kalbą.
- Stiprino ryšį su seneliais, mokėsi gerbti vyresniuosius ir branginti tautosakos tradicijas.
- Įgijo daugiau pasitikėjimo savimi, drąsiau reiškė mintis ir jausmus kūrybinėse veiklose.
- Mokėsi bendradarbiauti, klausytis vieni kitų ir kartu kurti.
Šis projektas parodė, kad pasakos – tai ne tik gražios istorijos, bet ir tiltas tarp kartų, jungiantis šeimą, tradicijas ir šiuolaikinį pasaulį.
IU mokytoja Daiva Šiugždinienė









