PREVENCINĖ VEIKLA „VEIKSMO MĖNUO BE PATYČIŲ”
Kovo mėnesį IU ir PU grupėse psichologė vedė užsiėmimus, skirtus vykdyti patyčių prevenciją ugdymo įstaigoje. Atsižvelgiant į tai, jog netinkamas, kitą žmogų skaudinantis elgesys dažniausiai yra pykčio pasekmė, susitikimo metu vaikai buvo mokomi atpažinti pykčio emociją, praktikuoti emocijų valdymo būdus bei ugdyti savimonės kompetenciją.
Pirmojoje dalyje ugdytiniai vardino situacijas, kuomet jaučia pyktį. Pavyzdžiui, kai tėvai nenuperka norimo daikto, kai kažkas sugriauna statinį, erzina, nedraugauja ir kt. Pyktis yra natūrali emocija, kuomet kažkas vyksta ne taip, kai mes norime arba tikimės, tačiau pats svarbiausias dalykas yra mokėti suvaldyti kilusį pyktį. Užsiėmimo metu ugdytiniai nustebino savo žiniomis apie nusiraminimo būdus. Pavyzdžiui, prisiminti savo gerus darbus, apsikabinti, pakvėpuoti, pasportuoti, padaužyti pagalvę ir kt. Kad vaikams būtų lengviau įsivaizduoti, kas vyksta mūsų viduje, kai prikaupiame daug pykčio, buvo panaudotas balionas. Jis buvo pučiamas sulig kiekviena nauja pykčio priežastimi ir vėliau išleistas su kiekvienu ištartu nusiraminimo būdu. Pabaigoje buvo aptariama, kad mes būname kaip balionai – labai išsipučiame dėl savo pykčio, o kartais sprogstame ir įskaudiname kitą žmogų. Todėl labai svarbu kiekvieną pyktį stengtis spręsti tinkamais būdais ir paprašyti suaugusiųjų pagalbos.
Antroje dalyje vaikai buvo mokomi taisyklingo kvėpavimo, susikaupimo, užduočių pagalba buvo lavinamas dėmesingumas, pastabumas, kantrybė. Darant kūrybinę veiklą buvo įtvirtinama prieš tai aptarta informacija, primenama oro baliono metafora ir pykčio valdymo būdų svarba sėkmingam bendravimui bei bendradarbiavimui.
Apibendrinant užsiėmimus, PU grupės ugdytiniams labiausiai patiko oro baliono dekoravimo užduotis, IU grupių ugdytinių nuomonė išsiskyrė – vieniems labiau patiko „Karšto šokolado“ užduotis, kitiems kvėpavimo pratimas su žaisliuku.
Psichologė Aušrinė Diksaitė.